KTERÝ USNUL MEZI 22. A 23. HODINOU.

I když si možná myslíte, že čím dříve půjdete spát, tím lépe, není tomu tak úplně – ve skutečnosti právě naopak! Výzkum došel k závěru, že zatímco ti, kteří chodí spát po půlnoci, mohou zvýšit riziko kardiovaskulárních onemocnění o 25 procent, ti, kteří chodí spát před 22. hodinou, se mohou zvýšit o 24 procent.

Tělo má 24hodinové vnitřní hodiny, nazývané cirkadiánní rytmus , které pomáhají regulovat fyzické a duševní funkce. Přestože v naší studii nemůžeme stanovit vztah příčiny a následku, výsledky naznačují, že brzké nebo pozdní chození spát s větší pravděpodobností naruší naše vnitřní hodiny, což může mít škodlivé důsledky pro zdraví kardiovaskulárního systému,“ vysvětlil Dr. . David Plans, jeden z autorů studie.

Čas mezi 22. a 23. hodinou je naopak více v souladu s naším přirozeným cirkadiánním rytmem a omezuje vystavení slunečnímu záření v raných hodinách. Odborníci zároveň upozorňují, že optimální doba, kdy jít spát, se může pro některé lidi změnit – zejména pro ty, kteří jsou typickými ranními vstávajícími nebo nočními sovy.

článek pokračuje na další stránce…