Všichni víme, že saláty jsou jedním z nejzdravějších jídel na světě, ať už ovocným nebo vegetariánským, měli bychom je jíst každý den. Salát však není jen směsí ingrediencí a neměli byste házet nic, co se vám líbí. Ingredience pro váš salát by měly být vybírány moudře, například rajčata by neměla být kombinována s okurkami, protože nemají stejnou dobu trávení a způsobí zažívací potíže. Ájurvéda doporučuje, abyste pro nejlepší kombinaci salátových ingrediencí měli nejprve znát dobu trávení každé ingredience a podle toho je promíchat.

Pokud váš salát obsahuje zeleninu, která potřebuje více času na trávení, a zeleninu, která potřebuje méně času na trávení, určitě způsobí nějaké zažívací potíže, protože zelenina, která se rychleji tráví, projde vašimi střevy, zatímco ostatní se ještě tráví. To povede k fermentaci potravin a může otrávit váš systém a způsobit všechny druhy problémů. To také přeruší kvašení cukru a škrobů a nebudete si jídlo plně užívat.

Nakonec to způsobí, že se budete cítit nafouknutí, bobtnat, projít plyny a pocítit bolest žaludku.
Kromě toho, že nikdy nemícháte rajčata a okurky ve stejném pokrmu, existují i ​​některé další kombinace, které mohou vést k zažívacím problémům. Zde byste neměli kombinovat:

Pokračování na další straně

1
2