Ale když je venku zima, palivo se bude odpařovat mnohem hůř. Vůz to vykompenzuje přidáním více paliva do této směsi vzduch/palivo a tehdy začnou problémy.

Na rozdíl od všeobecného přesvědčení, když necháte auto běžet na volnoběh v mrazu, dokud se nezahřeje, životnost motoru neprodlouží. Naopak ji zkracuje.

Naštěstí k tomu dochází pouze při velmi studeném palivu. Jakmile se ale zahřeje na teplotu asi 4 stupně Celsia, začne auto spotřebovávat normální množství paliva. Možná si proto myslíte, že tento problém vyřeší ponechání auta běžet na volnoběh. Nepleťte si ale teplý vzduch z výdechu s teplým motorem. Nevyřízená práce je ve skutečnosti příčinou všech problémů.

Nejrychlejší způsob, jak rychle zahřát motor, je okamžitě začít jezdit.

Možná jste slyšeli, že olej v posilovači řízení může být příliš studený, a tato tvrzení byla zamítnuta.