Na rozdíl od všeobecného mínění, že po nastartování motoru v zimě je dobré „nechat ho trochu zahřát“, je tato praxe zcela mylná, protože zkracuje životnost motoru auta! Překvapeni? Neměli byste být… ​​Totiž, ačkoli se tento rituál dodržoval až do dnešních generací řidičů, našich otců a dědů, řidičův postulát o zahřátí motoru na místě před jízdou dnes již neplatí.

Když je venku zima, palivo se bude odpařovat mnohem hůř. Auto to kompenzuje přidáním více paliva do této směsi vzduch/palivo

Je známo, že většina vozů má problémy s ovládáním zimních jízdních podmínek, a to je ještě obtížnější v důsledku některých našich chybných jednání.

Většina lidí totiž při nízkých teplotách nejprve nechá auto chvíli běžet, aby se zahřálo. Zdá se však, že tento postup nadělá vozu více škody než užitku.

Jeden řidič závodního auta vysvětlil, jak volnoběh v mrazu, kromě plýtvání palivem, okrádá životně důležité části motoru o olej, zejména válce a písty. Za normálních podmínek motor běží na směs vzduchu a palivových par. Když tato směs vstoupí do válce, píst ji stlačí, načež – velmi zjednodušeně – dojde ke spalování, které následně nastartuje motor.

Pokračování na další straně