„Byli jsme šokováni. Nemohli jsme tomu uvěřit. Bylo to tam asi osm dní. Mysleli jsme, že ještěrka je mrtvá, ale pak jsem do ní šťouchla. Muselo to usnout, pak se probudilo a začalo chodit v tašce.“

„Když se to začalo hýbat, byli jsme v šoku a řekli jsme: „Je to živé. Co bychom měli dělat?“

Pár se rozhodl předat ještěrku RSPCA Reptile Rescue, kde doufají, že najde nový domov. Podle zpráv o ještěra projevil zájem jeden z personálu, ale nejprve bude v karanténě.

„Momentálně se mu daří dobře. Nejsou často chováni v zajetí a jsou to velmi tajemní a málo prostudovaní tvorové,“ říká šéf RSPCA v Brightonu.

„Mnoho evropských druhů v tomto ročním období vstupuje do stavu podobného nehybernaci. To je pravděpodobně důvod, proč se mu podařilo přežít, na rozdíl od více tropických druhů.“

„Bude přestěhován do většího, přirozenějšího domova, který se co nejvíce podobá prostředí, ze kterého pocházel, aby nyní, když bohužel skončil v zajetí, mohl žít co nejlepší život.“

Obrázky pořízené Jamesem ukazují, jak ještěrka vystrkuje hlavu z pytle, zatímco dvojice dělá, co může, aby se ujistila, že neuteče.

„Tento případ nás velmi mrzí, protože nikdy není naším záměrem, aby byl zákazník jakýmkoliv způsobem nespokojený. Velmi úzce spolupracujeme s našimi dodavateli, abychom zajistili, že produkty, které prodáváme, mají pro naše zákazníky nejvyšší možnou kvalitu,“ říká mluvčí Lidlu.

„Jsme proto zklamáni, že naše očekávané vysoké standardy nebyly při této příležitosti splněny.“

„Po úvodním dialogu mezi zákazníkem a naším zákaznickým servisem dne 8. ledna byl případ okamžitě předán našemu oddělení kvality, které je v kontaktu se zákazníkem.“