Obecně je podle psycholožky vhodné zapojovat děti do běžných činností v domácnosti. Poznamenala, že by měli dostávat úkoly přiměřené věku, které jim zároveň vyplní čas. Pozitivně působí i vytvoření režimu. „I když jsme nuceni zůstat doma, den by měl mít své zákonitosti a pravidla. Vhodné je vstávat přibližně ve stejnou dobu, pravidelně se stravovat, „ přiblížila. Dále podotkla, že je dobré nezůstávat zavřený každý ve svém pokoji, ale také si dopřát i soukromí. Je podle ní vhodné určit, kdy bude mít rodič čas pouze pro dítě. Vysvětlila, že tehdy by mu měl rodič věnovat svou plnou pozornost a neodbíhat od něj k pracovním povinnostem či vaření.

Tyto chvíle je podle psycholožky možné využít i jako šanci na činnosti, které má dítě v oblibě, ale není na ně jindy dostatek času, například kreativní činnosti, čtení či ruční práce. Dodala, že i společenské hry a společné sledování filmů také příznivě působí na psychiku dítěte. „Rodič by si měl všímat projevy svého dítěte. Zpozornět třeba, pokud je dítě déle smutné, nekomunikativní, uzavírá se do sebe, „ upozornila. Doplnila, že je tehdy důležité vyhledat psychologickou podporu prostřednictvím telefonu na zřízených krizových linkách.

Pokračování na další straně…