Snadným způsobem, jak toho dosáhnout, je použít desetikorunovou minci.

Pak už jen stačí vložit minci do velkého zářezu (běhounu) vašeho kola. Ujistěte se, že držíte zadní stranu mince (to, čemu říkáme „koruna“) směrem k vám.

Normálně by měla být guma dostatečně hluboká, aby skryla pouze hvězdy, které obklopují líc mince .

Pokud se mince do drážky vůbec nezaboří, znamená to, že máte nízký tlak v pneumatikách a měli byste okamžitě navštívit vulkanizér nebo čerpací stanici. Pokud se tedy mince více potopí (např.: do poloviny), znamená to, že tlak ve vašich pneumatikách je pravděpodobně příliš vysoký a měli byste se znovu poradit s odborníkem.

V ideálním případě byste měli proces opakovat 3x, na 3 různých dezénech pneumatik, ale bylo by dobré provést experiment poprvé, jakmile budete mít na autě nové pneumatiky, a označit bod „propadu“ fixem tak, aby v budoucnost můžete porovnávat na základě ideálního stavu vašeho vlastního vozidla.